You are currently viewing Content marketing — co to jest i dlaczego jest Ci potrzebny?

Content marketing — co to jest i dlaczego jest Ci potrzebny?

Content marketing to część marketingu, którą powinien rozumieć i wdrażać każdy, kto działa w sieci. Co to jest marketing treści? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • co to jest marketing treści;
  • czy pojęcia kontentcontent można stosować zamiennie;
  • jakie korzyści przyniesie Twojej firmie content marketing;
  • jakie książki czytać, aby poszerzać swoją wiedzę z zakresu content marketingu.

Content marketing — co to jest?

Content marketing, czyli marketing treści to rodzaj strategii marketingowej. Polega ona na tworzeniu i dystrybucji wartościowej i spójnej treści, której zadaniem jest przyciągnięcie jasno określonej grupy odbiorców. Celem content marketingu jest wywołanie określonych działań np. zapisu do newslettera, zakupu produktu lub usługi.

Marketing treści różni się od tradycyjnego marketingu. Tradycyjny marketing to jednostronna komunikacja z klientem – opiera się na przekazie reklamowym. W content marketingu podstawą jest budowanie długotrwałej relacji z odbiorcą.

Kontent czy content?

W języku polskim content marketing oznacza marketing treści. W odniesieniu do treści używanie słowa kontent jest błędem. Słowo kontent jest przymiotnikiem i oznacza zadowolony.

„Content marketing is the only marketing left” – Seth Godin

W content marketingu możesz tworzyć treść w takich kanałach jak:

  • Strony internetowe
  • Blogi
  • Media społecznościowe: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok, Pinterest, Twitter
  • Fora internetowe
  • Mailing

Strategia content marketingowa

Chcąc prowadzić działania content marketingowe, musisz zacząć od stworzenia strategii. Bez konkretnego planu na to, co i jak chcesz osiągnąć, będziesz tylko działać po omacku.

Najprostszą strategię marketingową można rozpisać w sześciu krokach:

  1. Zdefiniowanie celów
  2. Analiza konkurencji
  3. Ustalenie persony
  4. Zaprojektowanie ścieżki zakupowej
  5. Tworzenie treści i ustalenie harmonogramu publikacji, czyli co, gdzie i kiedy będziesz publikować
  6. Pomiar, analiza i wyciąganie wniosków

 

Content marketing to część marketingu, którą powinien rozumieć i wdrażać każdy, kto działa w sieci. Co to jest marketing treści? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Budowanie strategi content marketingowej to temat na osobny artykuł — już niedługo na moim blogu.

Content marketing — korzyści dla Twojej marki

Co możesz osiągnąć dzięki marketingowi treści?

  • Zwiększysz widoczność swojej marki w sieci – content marketing w połączeniu z SEO pozytywnie wpływa na pozycję strony internetowej, zwiększa ruch na stronie i konwersję.
  • Zbudujesz wizerunek siebie (swojej firmy) jako eksperta w danej dziedzinie – publikując merytoryczne treści, pokazujesz, że znasz się na tym, co robisz. Dlatego nie ma tu drogi na skróty. Bądź najlepszy w swojej dziedzinie i publikuj naprawdę wartościowe materiały.
  • Zdobędziesz zaufanie klientów — marki, które są obecne i aktywne w sieci budzą większe zaufanie.
  • Wyróżnisz się na tle konkurencji – treści w internecie jest mnóstwo, ale tylko ci, którzy tworzą najlepszy content, mają szansę osiągnąć sukces.
  • Wydasz mniej pieniędzy — w porównaniu z innymi formami reklam content marketing jest najtańszy. Efektów swoich działań nie zobaczysz od razu, ale małymi krokami zbudujesz swoją pozycję na rynku.

Content marketing — książki, które polecam

Justyna Bakalarska-Stankiewicz Content Marketing od strategii do efektów

Stawarz Garcia-Barbara Content Marketing i Social Media

Tomasz Stopka Content Marketing

Seth Godin To jest marketing

Joe Pulizzi Epic Content Marketing

Content marketing — szkolenia, kursy i strony internetowe warte uwagi

Czy każdy może zostać specjalistą od marketingu treści?

Aby być dobrym specjalistą od content marketingu, warto mieć pewne umiejętności. Według mnie najbardziej liczą się: otwartość, chęć do nauki i proaktywność. Poniżej stworzyłam subiektywną listę przydatnych cech i umiejętność, jakie powinien mieć każdy content marketer:

  • Lekkie pióro
  • Perfekcyjnie opanowany język polski
  • Kreatywność
  • Umiejętność pracy samodzielnej i zespołowej
  • Znajomość podstawowych zasad marketingu i psychologii sprzedaży
  • Empatyczne słuchanie
  • Znajomość MS Office, arkuszy Google’a i Canvy
  • Znajomość podstawowych narzędzi takich jak: Google Analytics, GSC, Ahrefs, Answer The Public, AirTabel, Asana, Trello

Szukasz agencji content marketingowej?

Jestem SEO content writerką. Moje treści zajmują topowe pozycje w wynikach wyszukiwania Google’a. Z chęcią przygotuję treści również na Twoją stronę internetową. Skontaktuj się ze mną.

Content marketing to część marketingu, którą powinien rozumieć i wdrażać każdy, kto działa w sieci. Co to jest marketing treści? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Dodaj komentarz